The Internet Radio Portal - 10 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
E-Radio Cyprus - The Internet Radio Portal
4.028 users online 12:34 12:34    Δευτέρα 23/7/2018    Partly cloudy Nicosia  14°C   Partly cloudy Limassol  15°C
Greece | Cyprus       ΕΛ | EN
Search
daily
ΝΕΑ LIFE ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ CELEBS OMG JUICY CUTE A-LIST GEEKY ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ VIDEOS RSS FEED

Ο πιλότος του δεύτερου Mirage 2000-5 αποκάλυψε τι του είπε ο Γιώργος Μπαλταδώρος

Τα τελευταία λόγια του σμηναγού Μπαλταδώρου

Τα τελευταία λόγια του σμηναγού Μπαλταδώρου

Ανατριχίλα προκαλεί ο δραματικός τελευταίος διάλογος που είχε ο αδικοχαμένος πιλότος Γιώργος Μπαλταδώρος με τον χειριστή του δεύτερου αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5, που είχε σηκωθεί για την αναγνώριση και αναχαίτιση των τουρκικών F-16 στο Βόρειο Αιγαίο, λίγο πριν χαθεί το στίγμα του έμπειρου πιλότου και συντριβεί το αεροσκάφος του, εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Ο 34χρονος σμηναγός και άλλος ένας ιπτάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας, που ήταν σε κατάσταση επιφυλακής, έτρεξαν στα μονοθέσια Mirage 2000-5 και απογειώθηκαν με κατεύθυνση την περιοχή ανάμεσα στη Χίο και τη Λέσβο όπου τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν εντοπίσει ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Φτάνοντας στην περιοχή, όπου βρίσκονταν οι εισβολείς, διαπίστωσαν ότι τα τουρκικά μαχητικά είχαν επιστρέψει στο FIR της Κωνσταντινούπολης. Αφού διασταύρωσαν τις πληροφορίες με το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων, έλαβαν εντολή να επιστρέψουν στη Σκύρο.

Αερομαχία με τα τουρκικά μαχητικά δεν υπήρξε. Δεν έγινε καν η διαδικασία της αναγνώρισης και της εικονικής αναχαίτισης των τουρκικών F-16, αφού οι πιλότοι τους απέφυγαν να διασταυρωθούν με τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής. Επιστρέφοντας στη Σκύρο, τα δύο μονοθέσια Mirage της 331 Μοίρας Παντός Καιρού πετούσαν σε χαμηλό ύψος, περίπου 3.000 πόδια, κινούμενα σχεδόν σε ευθεία γραμμή από τη Λέσβο προς το αεροδρόμιο διασποράς.

Προσεγγίζοντας τη βάση τους, τα δύο Mirage 2000-5 άρχισαν να κατεβαίνουν για να μπουν στην τελική διαδικασία της προσγείωσης. Φαινομενικά οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές: επικρατούσαν ασθενείς, βόρειοι-βορειοανατολικοί άνεμοι 2 μποφόρ και η θερμοκρασία εδάφους ήταν 16 βαθμοί Κελσίου.

Ωστόσο, στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή νέφωση. Από την ανασύνθεση των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Mirage που πιλοτάριζε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, προκύπτει ότι την ώρα που τα δύο μαχητικά κατέβαιναν, αντιμετώπισαν σύννεφα μαζί με υγρασία και θολούρα, μία μικτή κατάσταση που περιόριζε πολύ την ορατότητα.

Τότε ο σμηναγός Μπαλταδώρος, ως αρχηγός του σχηματισμού, έδωσε εντολή να κατεβούν χαμηλά, κάτω από τα σύννεφα. Κατεβαίνοντας, είχαν να αντιμετωπίσουν την πυκνή χαμηλή νέφωση, που σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν έχει προκαλέσει στους πιλότους παραισθήσεις ή και απώλεια προσανατολισμού.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι, κάποια στιγμή στη διαδικασία της καθόδου, το δεύτερο Mirage του σχηματισμού έχασε την επαφή με το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου. Εκείνη τη στιγμή ο δεύτερος πιλότος, λειτουργώντας όπως προβλέπουν οι κανονισμοί σε περίπτωση απώλειας επικοινωνίας με το άλλο μαχητικό του ζεύγους, τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά ελπίζοντας ότι θα ανακτήσει οπτική επαφή και επικοινωνία με το Mirage του 34χρονου πιλότου που χάθηκε. Κάποιες πηγές αναφέρουν πως τη στιγμή που ο δεύτερος πιλότος του ανασχηματισμού τράβηξε το πηδάλιο για να ανέβει ψηλά, βρισκόταν σε ύψος 500 ποδών… Η απαγκίστρωση του δεύτερου Mirage, δηλαδή η έναρξη εκ νέου της ανοδικής πορείας, έγινε όταν το δεύτερο μαχητικό βρισκόταν σε ύψος μόλις 200 πόδια -περίπου 70 μέτρα- από την επιφάνεια της θάλασσας. Και αυτό διότι ένα μαχητικό που βρίσκεται σε διαδικασία ταχείας καθόδου, δεν ανακτά ύψος αμέσως μόλις ο χειριστής τραβήξει για να ανέβει.

Εκείνη την ώρα, 12:15 μεσημέρι Πέμπτης, 12 Απριλίου, εκτιμάται ότι το μαχητικό του σμηναγού Μπαλταδώρου είχε προσκρούσει στην επιφάνεια της θάλασσας. Ο άτυχος 34χρονος δεν πρόλαβε να αναφέρει το παραμικρό σχετικά με την κατάσταση του αεροσκάφους ή την πορεία πτήσης του Mirage στον πύργο ελέγχου της Σκύρου.

Τα τελευταία λόγια

Τα τελευταία λόγια του σμηναγού αποκάλυψε, σοκαρισμένος απ’ όσα είδε, ο πιλότος του δεύτερου Mirage 2000-5. Τα μετέφεραν άνθρωποι που τον είδαν και τον άκουσαν όταν επέστρεψε στη βάση.

Όταν ο πιλότος του δεύτερου Mirage επέστρεψε στην 135 Σμηναρχία Μάχης, ήταν ακόμα ταραγμένος. Όπως μετέδωσε ο απεσταλμένος του «Ε» στη Σκύρο, ο πιλότος εξετάστηκε αμέσως από τον γιατρό της βάσης. Οι συνάδελφοί του, σοκαρισμένοι κι εκείνοι με τα όσα είχαν συμβεί, τον ρώτησαν τι έγινε. Τότε τους αποκάλυψε τον διάλογο που είχε με τον αρχηγό της αποστολής, τον άτυχο Γιώργο Μπαλταδώρο.

«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη» του είπε ο 34χρονος σμηναγός. Και εκείνος του απάντησε: «Βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Μετά, έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού. Η απόφασή του να κάνει ανάβαση, ήταν εκείνη που, την τελευταία στιγμή, του έσωσε τη ζωή.

Όταν ο δεύτερος πιλότος ειδοποίησε την βάση πως είχε χάσει το στίγμα του Γιώργου Μπαλταδώρου, όλοι «πάγωσαν», καθώς γνώριζαν το πόσο έμπειρος και εξαιρετικός χειριστής ήταν και δεν πίστευαν ότι μπορεί να είχε συμβεί το μοιραίο. Η πρώτη αίσθηση ήταν πως όλα είχαν συμβεί ως αποτέλεσμα εμπλοκής με τα τουρκικά F-16. Δεν ήξεραν, τότε, ότι, όταν τα δυο ελληνικά Mirage 2000-5 έφτασαν στο Βόρειο Αιγαίο, για να αναχαιτίσουν τα τουρκικά μαχητικά, εκείνα είχαν ήδη αποχωρήσει από το ελληνικό FIR και η αναχαίτιση δεν έγινε ποτέ...

Περίπου στις 12:30-12:45 ειδοποιήθηκαν τα στελέχη της βάσης να στείλουν πλωτό για να ερευνήσει το σημείο και να συμμετάσχει στις έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση του Έλληνα πιλότου. Έτσι κι έγινε. Αλλά το πλωτό με τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας έφτασε στο σημείο της συντριβής, την ώρα που το Super Puma είχε ήδη εντοπίσει τα συντρίμμια και τη σορό του Γιώργου Μπαλταδώρου...

στείλτε το δικό σας σχόλιο:
διαβάστε ακόμη

Γιατί δεν μπορούμε να δουλέψουμε το καλοκαίρι;

Tι μας κάνει το καλοκαίρι και γινόμαστε τόσο δύσκολοι στην δουλειά, τόσο πιο αργοί, τόσο λιγότερο συνεργάσιμοι;  

3+1 συνταγές για πατατοσαλάτα που θα λατρέψεις

Πεντανόστιμες και μάλιστα πολύ χορταστικές 

Μαμά και κόρες κλώνοι σαρώνουν σε reality show

Εκείνη 40, οι κόρες 16 και 20 ετών κάνουν τα πάντα για να τραβήξουν την προσοχή  

Aν ήξερες τι έχουν στα συστατικά τους δεν θα ξαναέτρωγες αυτές τις τροφές

Θα το σκεφτείς δυο φορές 

Κάνε βελούδινες τις σκασμένες φτέρνες σου το καλοκαίρι

Πώς γίνεται βήμα - βήμα 

Τα βίαια αθλήματα της αρχαιότητας

Ευτυχώς οι καιροί έχουν αλλάξει 

Πόσο κακό κάνει η γραβάτα στην υγεία;

Που επηρεάζει ο κόμπος της γραβάτας 

O ειδικός απαντά: Τι κάνει ένα νυφικό ακριβό;

Σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται τα νυφικά και ποια χαρακτηριστικά διαφοροποιούν τις τιμές τους 

Τα ζώδια σήμερα: 23 Ioυλίου

Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr 

Γιατί κάθε χρόνο καίνε τα Burberry;

Το περιέργο σκεπτικό της εταιρείας 

Οι 25 φτωχότερες χώρες του κόσμου

Στην Αφρική η πλειοψηφία 

Το καuto Instagram της Μαρίνας από το Power of Love

Καύσωνας...  

Πέθανε ο Μάνος Ελευθερίου

Σπουδαίος Έλληνας ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος 

Γυναίκες με μεγάλο στήθος, ήρθε... τo πετσετοσουτιέν

Δεν είναι προϊόν από το ΑΜΑΝ Τeleshopping 

9 απάτες που αδειάζουν το πορτοφόλι του τουρίστα

Όλα τα κόλπα και τα τρικ των ληστών 

Το μαγικό λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης

Ένα θαύμα της φύσης με ιστορία 

Γιατί οι σκύλοι σκάβουν τρύπες;

Γιατί τους πιάνει μανία με τις ανασκαφές; 

Tα μαγιό που άφησαν ιστορία στην μικρή και μεγάλη οθόνη

Από την Angelina Jolie ως τη Marilyn Monroe 

3 δολοφονίες που συνέβησαν σε διακοπές

Iστορίες εγκλημάτων που θα σε βγάλουν από το καλοκαιρινό mood  



About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Daily and Music is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as monthly newsletter and daily ratings.