The Internet Radio Portal - 10 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
E-Radio Cyprus - The Internet Radio Portal
3.962 users online 05:11 05:11    Τετάρτη 23/1/2019    Partly cloudy Nicosia  14°C   Partly cloudy Limassol  15°C
Greece | Cyprus       ΕΛ | EN
Search
daily
ΝΕΑ LIFE ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ CELEBS OMG JUICY CUTE A-LIST GEEKY ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ VIDEOS RSS FEED

Ενημερώσου και ακολούθησε μια ισορροπημένη διατροφή

Γιατί οι πρωτεΐνες είναι οι σημαντικότεροι σύμμαχοι στην δίαιτα

Γιατί οι πρωτεΐνες είναι οι σημαντικότεροι σύμμαχοι στην δίαιτα

Είναι γνωστό ότι οι πρωτεΐνες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά που διαθέτουν οι τροφές, καθώς και το ότι είναι από τα βασικά στοιχεία των προγραμμάτων διατροφής που σχετίζονται με την απώλεια βάρους.

Μερικά από τα πιο σημαντικά οφέλη που προσφέρουν οι ουσίες αυτές στον ανθρώπινο οργανισμό, είναι ότι αφενός ελέγχουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και επομένως μειώνεται το αίσθημα της πείνας και αφετέρου συμβάλλουν στη διατήρηση ενός γερού μυϊκού συστήματος, καθώς και βοηθούν τους ρυθμούς του μεταβολισμού, να παραμείνουν γρήγοροι. Επιπλέον, έχουν ελάχιστες θερμίδες, αφού ένα γραμμάριο πρωτεΐνης έχει μόλις 4 θερμίδες, σε αντίθεση με 1 γραμμάριο λίπους που έχει 9 θερμίδες.

Βασικές πηγές πρωτεϊνών

Σχετικά με τα παραπάνω λοιπόν, γίνεται προφανές ότι αν κάποιος θέλει να χάσει βάρος και άρα να απομακρύνει το περιττό λίπος από το σώμα του, ένα από τα βασικότερα πράγματα που έχει να κάνει, είναι το να ακολουθήσει ένα διατροφικό πρόγραμμα βασισμένο στις πρωτεΐνες.

Ποιες είναι όμως οι τροφές που είναι πλούσιες σε αυτά τα στοιχεία και δε θα πρέπει να λείπουν από τη διατροφή κανενός; Πάμε να τα δούμε αναλυτικά!

Κοτόπουλο

Το κοτόπουλο, όπως και κάθε είδος κρέατος πουλερικών είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και μάλιστα υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν ελάχιστο λίπος και άρα πολύ λίγες θερμίδες. Έτσι λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου στον οργανισμό και άρα να σας χορταίνουν περισσότερο από τα ζυμαρικά ή τα λαδερά φαγητά. Το καλύτερο όμως είναι ότι μπορείτε να τα καταναλώσετε σε μεγάλες ποσότητες, αφού δεν παχαίνουν.

Ψάρι

Μια από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη πηγή άπαχων πρωτεϊνών, η οποία και σας χορταίνει και δε σας βαραίνει με θερμίδες. Ακόμα και τα λιπαρά που έχουν τα ψάρια, είναι κατά πλειοψηφία πολυακόρεστα ω3 λιπαρά, τα οποία αποτελούν τις καλύτερες ουσίες για την ενίσχυση της καρδιάς. Φυσικά, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας ότι ο τρόπος που μαγειρεύετε τα ψάρια, αφού αν τα κάνετε τηγανιτά διπλασιάζεται τις θερμίδες τους σε σχέση με το μαγείρεμα στον ατμό ή το grill.

Αβγά

Τα αμινοξέα που περιέχουν τα αβγά, υπερέχουν σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης. Σκεφτείτε μόνο ότι τα 2/3 των λιπαρών που περιέχονται σε έναν κρόκο αβγού είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, ανήκουν δηλαδή στην κατηγορία των καλών λιπαρών. Επιπροσθέτως, είναι πλούσια χολίνη, μια ουσία που βοηθά στη δημιουργία της κυτταρικής μεμβράνης, της σύνθεσης νευροδιαβιβαστών και της φυσιολογική λειτουργίας του νευρικού συστήματος, καθώς και στον μεταβολισμό των λιπιδίων. 

Όσον αφορά το θέμα της χοληστερίνης, είναι αποδεδειγμένο ότι αυτή που λαμβάνετε διά μέσω της διατροφής σας, επηρεάζει πολύ λιγότερο τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα συγκριτικά με άλλα συστατικά, όπως τα κορεσμένα ή τα trans λιπαρά οξέα. Επομένως αν το αβγό έχει υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη, τότε είναι ερευνητικά αποδεδειγμένο ότι μπορείτε να καταναλώνετε 6-7 αβγά μέσα στην εβδομάδα, καθώς η συνολική τους περιεκτικότητα δεν πρόκειται να αυξήσει τα επίπεδα της χοληστερίνης στον οργανισμό ενός υγιούς ενήλικά.

Ακόμα και αυτοί που έχουν όμως θέμα με τη χοληστερίνη τους, μπορούν να τρώνε αβγά, αρκεί αυτά να μην υπερβαίνουν τα 2-3 την εβδομάδα. Ακόμα, μη ξεχνάτε ότι είναι προτιμότερο να καταναλώνετε τα αβγά σας είτε βραστά, είτε ποσέ, είτε σε ομελέτα, αλλά με ελάχιστο λάδι και λαχανικά.

Μανιτάρια

Είναι στην κορυφή των πιο διαιτητικών τροφίμων της φύσης, καθώς αποτελούνται κατά 90% από νερό και φυσικά, από πάρα πολλές πρωτεΐνες, για αυτό και όταν τα τρώτε νιώθετε σαν να τρώτε κρέας. Μια μερίδα μισού κιλού ψητών μανιταριών πλευρώτους μπορεί να σας δώσει μόλις 150 θερμίδες. Όπως είναι εμφανές λοιπόν, μπορούν να καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες. 

Πολύ συχνά δε, χρησιμοποιούνται στη μαγειρική για να δώσουν γεύση σε άλλα φαγητά και ταυτόχρονα, να τα εμπλουτίσουν με πολλές πρωτεΐνες. Υπάρχουν πολλά είδη μανιταριών, όπως και εξίσου πολλοί τρόποι μαγειρέματος και παρά τις μικρές διαφορές που μπορεί να έχουν στη σύσταση τους, σχεδόν όλα έχουν εξίσου σημαντικό αριθμό πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. 

Βέβαια, δεν πρέπει να λησμονηθεί ότι οι φυτικές πρωτεΐνες των μανιταριών δεν αντικαθιστούν τις ζωικές πρωτεΐνες, για αυτό και καλό είναι να μην καταναλώνονται σαν υποκατάστατα του κρέατος.

 

στείλτε το δικό σας σχόλιο:
διαβάστε ακόμη

Πότε ένα πeος είναι πραγματικά μικρό;

Όλοι στο πλευρό του Βράνιες 

Tα χωριά της Ελλάδας που διεκδικούν την πρωτιά στο υψόμετρο

Είναι χτισμένα πιο ψηλά από όλα  

Τα ζώδια σήμερα: 22 Ιανουαρίου

Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr 

Βάσω Λασκαράκη – Λευτέρης Σουλτάτος: Ξεκίνησαν τις μπουνιές

Δείτε τι ανέβασαν στους λογαριασμούς τους 

Το ραβασάκι του παππού στη σύζυγό του πριν πεθάνει που έγινε viral

To βρήκε εκείνη μέσα στη διαθήκη του  

Νέος θρίαμβος Τσιτσιπά στην Αυστραλία, προκρίθηκε στους «4» του Open

Επικράτησε με 3-1 σετ του Αγκουτ Μπαουτίστα και τώρα περιμένει Ναδάλ ή Τιαφό 

Δύο Ξένοι: Αυτοί θα έπαιζαν την Κουντουράτου και τον Μαρκορά

Η Παπούλια και ο Σεργιανόπουλος δεν ήταν οι πρώτες επιλογές 

Βίντεο: Παίκτης του Δούκα κινδυνεύει να χάσει την όρασή του από δολοφονικό χτύπημα αντιπάλου

Σοκ στο γήπεδο 

Γιατί τα κινέζικα μέσα απαγορεύουν την εμφάνιση των αυτιών των ηθοποιών;

Συγκεκριμένα θολώνουν τα τους λοβούς των αντρών  

Η εμφάνιση της Bella Thorne που δεν άφησε και πολλά στη φαντασία

Η ηθοποιός περιαυτολογεί...  

Ελένη Τοπαλούδη: Αγριο ξύλο στα κρατητήρια

Κρατούμενοι έπιασαν στα χέρια τους τον τσιγγάνο που κατηγορείται για βιασμό 

Τραγικός θάνατος για την «Πεζοπόρο με το Μπικίνι» από την Ταϊβάν

Η 36χρονη Τζίτζι Γου από την Ταϊβάν συνήθιζε να σκαρφαλώνει σε ψηλά βουνά φορώντας μόνο το μπικίνι της 

Σοκ στη Λάρισα: Αγριος ξυλοδαρμός γυναίκας στα εκδοτήρια εισιτηρίων

Φωνές και χτυπήματα στα ΚΤΕΛ της Λάρισας 

Το κορίτσι θαύμα που έσπασε ρεκόρ views με το βίντεο της και τρέλανε τον πλανήτη

Η Katelyn Ohashi κέρδισε 28.000.000 views σε μόλις 24 ώρες 

Τραγωδία στο Σχινοχώρι Αργολίδας: Βρέθηκε απαγχονισμένος 17χρονος σε μαντρί

Το χωριό είναι αναστατωμένο από την τραγική είδηση 

Να τι συμβαίνει όταν ζευγαρώνει μια ζέμπρα με ένα γαιδούρι

Δεν έχετε ξαναδεί κάτι τέτοιο 

Αλτσχάιμερ: Τεστ αίματος ανιχνεύει τη νόσο χρόνια πριν εμφανιστεί

Το τεστ αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την αναζήτηση νέων θεραπειών για τη νόσο 

Η συνταγή της ημέρας: Μακαρόνια με κεφτεδάκια στο πήλινο

Ένα πεντανόστιμο και χορταστικό γεύμα 

Το νέο lookbook του Louis Vuitton είναι γεμάτο Χολιγουντιανές star

Κάποιες από τις πιο διάσημες κυρίες του κόσμου φωτογραφήθηκαν για χάρη του διάσημου οίκου μόδας 



About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Daily and Music is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as monthly newsletter and daily ratings.