The Internet Radio Portal - 10 Years
Choose among all Greek Radios Online!
500+ Greek Stations are here!
Listen live, online Greek Music, Laika, Dance and Mainstream hits,
News, Live Sports and the best Internet radios.
E-Radio Cyprus - The Internet Radio Portal
4.042 users online 14:10 14:10    Τετάρτη 23/5/2018    Partly cloudy Nicosia  14°C   Partly cloudy Limassol  15°C
Greece | Cyprus       ΕΛ | EN
Search
daily
ΝΕΑ LIFE ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ CELEBS OMG JUICY CUTE A-LIST GEEKY ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ VIDEOS RSS FEED

Ενημερώσου και ακολούθησε μια ισορροπημένη διατροφή

Γιατί οι πρωτεΐνες είναι οι σημαντικότεροι σύμμαχοι στην δίαιτα

Γιατί οι πρωτεΐνες είναι οι σημαντικότεροι σύμμαχοι στην δίαιτα

Είναι γνωστό ότι οι πρωτεΐνες αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά που διαθέτουν οι τροφές, καθώς και το ότι είναι από τα βασικά στοιχεία των προγραμμάτων διατροφής που σχετίζονται με την απώλεια βάρους.

Μερικά από τα πιο σημαντικά οφέλη που προσφέρουν οι ουσίες αυτές στον ανθρώπινο οργανισμό, είναι ότι αφενός ελέγχουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και επομένως μειώνεται το αίσθημα της πείνας και αφετέρου συμβάλλουν στη διατήρηση ενός γερού μυϊκού συστήματος, καθώς και βοηθούν τους ρυθμούς του μεταβολισμού, να παραμείνουν γρήγοροι. Επιπλέον, έχουν ελάχιστες θερμίδες, αφού ένα γραμμάριο πρωτεΐνης έχει μόλις 4 θερμίδες, σε αντίθεση με 1 γραμμάριο λίπους που έχει 9 θερμίδες.

Βασικές πηγές πρωτεϊνών

Σχετικά με τα παραπάνω λοιπόν, γίνεται προφανές ότι αν κάποιος θέλει να χάσει βάρος και άρα να απομακρύνει το περιττό λίπος από το σώμα του, ένα από τα βασικότερα πράγματα που έχει να κάνει, είναι το να ακολουθήσει ένα διατροφικό πρόγραμμα βασισμένο στις πρωτεΐνες.

Ποιες είναι όμως οι τροφές που είναι πλούσιες σε αυτά τα στοιχεία και δε θα πρέπει να λείπουν από τη διατροφή κανενός; Πάμε να τα δούμε αναλυτικά!

Κοτόπουλο

Το κοτόπουλο, όπως και κάθε είδος κρέατος πουλερικών είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και μάλιστα υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν ελάχιστο λίπος και άρα πολύ λίγες θερμίδες. Έτσι λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου στον οργανισμό και άρα να σας χορταίνουν περισσότερο από τα ζυμαρικά ή τα λαδερά φαγητά. Το καλύτερο όμως είναι ότι μπορείτε να τα καταναλώσετε σε μεγάλες ποσότητες, αφού δεν παχαίνουν.

Ψάρι

Μια από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη πηγή άπαχων πρωτεϊνών, η οποία και σας χορταίνει και δε σας βαραίνει με θερμίδες. Ακόμα και τα λιπαρά που έχουν τα ψάρια, είναι κατά πλειοψηφία πολυακόρεστα ω3 λιπαρά, τα οποία αποτελούν τις καλύτερες ουσίες για την ενίσχυση της καρδιάς. Φυσικά, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας ότι ο τρόπος που μαγειρεύετε τα ψάρια, αφού αν τα κάνετε τηγανιτά διπλασιάζεται τις θερμίδες τους σε σχέση με το μαγείρεμα στον ατμό ή το grill.

Αβγά

Τα αμινοξέα που περιέχουν τα αβγά, υπερέχουν σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης. Σκεφτείτε μόνο ότι τα 2/3 των λιπαρών που περιέχονται σε έναν κρόκο αβγού είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, ανήκουν δηλαδή στην κατηγορία των καλών λιπαρών. Επιπροσθέτως, είναι πλούσια χολίνη, μια ουσία που βοηθά στη δημιουργία της κυτταρικής μεμβράνης, της σύνθεσης νευροδιαβιβαστών και της φυσιολογική λειτουργίας του νευρικού συστήματος, καθώς και στον μεταβολισμό των λιπιδίων. 

Όσον αφορά το θέμα της χοληστερίνης, είναι αποδεδειγμένο ότι αυτή που λαμβάνετε διά μέσω της διατροφής σας, επηρεάζει πολύ λιγότερο τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα συγκριτικά με άλλα συστατικά, όπως τα κορεσμένα ή τα trans λιπαρά οξέα. Επομένως αν το αβγό έχει υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη, τότε είναι ερευνητικά αποδεδειγμένο ότι μπορείτε να καταναλώνετε 6-7 αβγά μέσα στην εβδομάδα, καθώς η συνολική τους περιεκτικότητα δεν πρόκειται να αυξήσει τα επίπεδα της χοληστερίνης στον οργανισμό ενός υγιούς ενήλικά.

Ακόμα και αυτοί που έχουν όμως θέμα με τη χοληστερίνη τους, μπορούν να τρώνε αβγά, αρκεί αυτά να μην υπερβαίνουν τα 2-3 την εβδομάδα. Ακόμα, μη ξεχνάτε ότι είναι προτιμότερο να καταναλώνετε τα αβγά σας είτε βραστά, είτε ποσέ, είτε σε ομελέτα, αλλά με ελάχιστο λάδι και λαχανικά.

Μανιτάρια

Είναι στην κορυφή των πιο διαιτητικών τροφίμων της φύσης, καθώς αποτελούνται κατά 90% από νερό και φυσικά, από πάρα πολλές πρωτεΐνες, για αυτό και όταν τα τρώτε νιώθετε σαν να τρώτε κρέας. Μια μερίδα μισού κιλού ψητών μανιταριών πλευρώτους μπορεί να σας δώσει μόλις 150 θερμίδες. Όπως είναι εμφανές λοιπόν, μπορούν να καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες. 

Πολύ συχνά δε, χρησιμοποιούνται στη μαγειρική για να δώσουν γεύση σε άλλα φαγητά και ταυτόχρονα, να τα εμπλουτίσουν με πολλές πρωτεΐνες. Υπάρχουν πολλά είδη μανιταριών, όπως και εξίσου πολλοί τρόποι μαγειρέματος και παρά τις μικρές διαφορές που μπορεί να έχουν στη σύσταση τους, σχεδόν όλα έχουν εξίσου σημαντικό αριθμό πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. 

Βέβαια, δεν πρέπει να λησμονηθεί ότι οι φυτικές πρωτεΐνες των μανιταριών δεν αντικαθιστούν τις ζωικές πρωτεΐνες, για αυτό και καλό είναι να μην καταναλώνονται σαν υποκατάστατα του κρέατος.

 

στείλτε το δικό σας σχόλιο:
διαβάστε ακόμη

Αυτή είναι η εμφάνιση της Nicki Minaj που τρέλανε το διαδίκτυο!

Δείτε το βίντεο από την εμφάνιση της στο δίκτυο SNL 

Οι πρωταγωνιστές του Avengers ποζάρουν μαζί με τους σωσίες-κασκαντέρ τους

Απομυθοποίηση 

Δείτε τι ισχυρίστηκε για να μην πάει στη δουλειά

Μας ξεπέρασε όλους 

Η μικρότερη πτήση στον κόσμο με jet

Δεν προλαβαίνεις να δέσεις ούτε τη ζώνη 

Τα ζώδια σήμερα: 23 Μαΐου

Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr 

Daniel Rojo: Από επικίνδυνος κακοποιός, bodyguard του Μέσι

Ήθελε να ζήσει σαν ροκ σταρ 

Το θεότρελο μάθημα γυμναστικής στην Αθήνα που σπάνε πιάτα και πετάνε γαρύφαλλα

Ο Πάρης κάνει χαμό 

Anthony Hopkins: Δεν γνώριζα ότι έχω γίνει παππούς

Οι περίεργες δηλώσεις του Σερ Hopkins 

Η ταινία του ομοφuλοφιλικού γυναικείου έpωτα από την Κένυα που κέρδισε τις Κάννες

Μπορεί να απαγορεύτηκε η προβολή της στη χώρα της, όμως κέρδισε τις καρδιές του κόσμου στο γνωστό φεστιβάλ 

Αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να τονίσεις τα ζυγωματικά σου!

Το μόνο που θα χρειαστείς είναι ένα concealer και είναι... μπατονέτες! 

Πώς τα σνακ μπορούν να σώσουν τη δίαιτά σου

Κι όμως γίνεται 

Οδηγός για το απόλυτο clubbing στο Βερολίνο!

Δες ποια night clubs αξίζει να επισκεφτείς αν βρεθείς στη Γερμανική Πρωτεύουσα 

5 κόλπα για να μειώσεις τις θερμίδες στα γεύματά σου

Δοκίμασέ το 

Argalios: Kερδίστε την απόλυτη τσάντα του καλοκαιριού

Παράδοση και στυλ σημειώσατε Χ 

Δείτε το εύκολο πρόγραμμα γυμναστικής στο σπίτι από το Pink.gr

Ασκήσεις 2ης εβδομάδας σε βίντεο 

Αυτό είναι το νέο τραγούδι του Παντελή Παντελίδη που θα κυκλοφορήσει

Δυο χρόνια μετά από τον θάνατό του 

Φοιτητές «τα σπάνε» στη Μύκονο αλλά... δεν ξέρουν τον πελεκάνο και την Μικρή Βενετία

Ούτε καν τον πελεκάνο, το σήμα κατατεθέν 

Συγγνώμη του Κωνσταντίνου Τσεπάνη στην οικογένεια του Νάσου Παπαργυρόπουλου

«Δεν απευθυνόμουν στον Νάσο, είναι ένας άνθρωπος που τον σέβομαι, τον εκτιμώ»  

Το πείραμα μιας νοσοκόμας με πνεύμονες καπνιστών που συγκλονίζει - Σκληρές εικόνες

Εικόνες που ίσως ενοχλούν αλλά δείχνουν τη σκληρή αλήθεια 



About E-Radio E-RADIO™ is the first and the leading hellenic radio portal, a daily destination for all greek online radios presented geographically and thematically.
E-RADIO™ Daily and Music is a quality option for greek daily news and entertainment.
It also features a wide range of services and resources for radio professionals, such as streaming services and radio guide and for the greek community, such as monthly newsletter and daily ratings.